Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1140 ggr
bell
2015-05-19 15:36

När ska man sälja?

Hur vet man att det är dags att sälja hästen? Att man är klar med hästar lixom? har en dam som varit min i 10 år som jag under de flesta åren älskade och gladdes åt varje dag. Men nu de sista 3 åren har jag inte samma energi och intresse. Testar olika saker men inget håller i sig ordentligt. Hade medryttare ett tag och det var mer besvär än positivt. Gillar att göra allt på mitt sätt och har inget emot stallskötseln men rider sällan & kör ännu mera sällan. Hästen lider inte på något sätt eller vis men hur dyra gräsklippare kan man ha egentligen ;) Vet ju att det är en smart och trevlig häst som skulle kunna göra någon mycket glad. 

Har funderat på att låna ut henne men eftersom hon är perfekt känns det helt galet att riskera att hon blir förändrad av någon annan. Att ha en medryttare/fodervärd här hos mig vill jag bara inte. 

Ni som sålt eller på annat sätt avslutat ert hästeri, hur har ni gjort hur visste ni att det var dags?

Annons:
bell
2015-05-20 11:31
#1

Härligt 95 som läst & ingen som har slutat med hästeriet 😉 Om jag istället ändrar lite på frågan, Hur vet ni att ni vill fortsätta, trots hovbölder, isiga vägar & leriga hagar, knott och mygg blandat med tjocka magar & stödutfodring  😃

Annette
2015-05-22 18:46
#2

Jag har 12 Shetlandsponnyer och visst har jag snuddat vid tanken att byta liv.
Men vad skulle jag då göra alla dessa timmar istället? Hästarna är inte bara den tid jag tillbringar med dem, det upptar nästan all min tankeverksamhet. Vad skulle jag då tänka på istället?

Upp till toppen
Annons: