Annons:
Etikettskötsel
Läst 2031 ggr
jolenelarsson
6/16/14, 8:04 PM

Hovslagare "tung häst"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag funderar lite på vad en "normal" hovslagare tar för att sko en tung häst? Här omkring använder sig hovslagare av något som kallas "tung häst tillägg". Även om min ardenner inte är tung (i den bemärkelsen att han inte lägger mer vikt än nödvändigt på hovslagaren) så faller han så klart inom det tillägget eftersom han är tung.

Vad betalar ni, med tyngre hästar,  för en helskoning? Jag betalar 1500 kr och då är det helskoning med stl 8. Hovslagaren bor i närheten så det är inte direkt någon reskostnad för denna. 

(Bifogade en lite rolig bild jag tog i stallet med min hästs sko bredvid ett halvblods sko)

Annons:
Annette
6/19/14, 10:09 AM
#1

1700-1800 är taxan hos de jag frågat.

League
6/25/14, 10:12 PM
#2

1500 är billigt. Min förra hovslagare skulle ha 2000:- o då skulle jag vara tvungen att åka till honom o då måste jag hyra transport och bensin mm. Min nya hovslagare är bättre på att hantera mina hästar (lugn och trygg) billigare och trevligare :) han tar 800:- vanlig häst/ponny o jag betalar mer för ardennern 7/6 i skor.

jolenelarsson
7/8/14, 12:24 PM
#3

Okej, då verkar inte min nya hovslagare vara så dyr. Jag fick byta hovslagare då min förra gick i pension och jag tyckte den nya tog så mycket betalt. Min förra tog 1200 kr.

[Evilyn]
7/1/16, 9:23 PM
#4

Min man tar 2000:- på tunga hästar och då ingår resa.

Upp till toppen
Annons: