Annons:
Etiketthingstar
Läst 1606 ggr
-Cissi-
5/9/14, 11:37 AM

Hingst

Har tänkt köpa mej en hingst i framtiden (pga anledningar som inte är relevant i denna tråd) men funderar på hur svårt det kommer bli att hitta nått ställe att kunna ha honom inackorderad på 🤔 troligen jäkla svårt.. får väll annars skaffa ett eget stall. 

Berätta gärna om ni har nån hingst i ert stall och hur det funkar.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Reko
5/9/14, 11:44 AM
#1

Jag har flera hingstar i mitt stall men har eget stall. Funkar toppenbra! Däremot har jag haft hingstar inackorderade där det inte funkade alls, t ex sattes inte strömmen på mellan stona och hingstarna med brunstigt sto i hagen. Räkna ut hur det gick…

-Cissi-
5/9/14, 12:22 PM
#2

Det lär ju inte gått så bra..

Skönt att det funkar för dej. :) Har träffat 2 hingstar i samma inackorderings stall dock var den ena väldigt gammal och snäll som ett lam och den andra var 2 och kom precis på att ston kunde vara intressanta och ägaren kastrerade direkt då.

Har varigt på en del stuterier som det funkat fint med men det är ju en annan miljö.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Tusen
6/22/14, 5:33 PM
#3

Har man eget stall är det inga problem att hålla hingst. Hur hingsten uppför sig beror på hur den är fostrad.
Jag har träffat åtskilliga hingstar som är så väluppfostrade att de mycket väl kan gå i hagen bredvid hagar med ston. 

Jag föredrar att köpa unga hästar överlag just för att då kan man själv forma dem efter "sina egna regler". En hingst ska kunna gå i grimma förbi ett brunstigt sto utan att reagera mer än med en liten grymtning. 

Fungerar hingsten bra så är det inte värre att ha en hingst än någon annan (sto eller valack). Tyvärr är många stallägare rädda för hingstar just för alldeles för många hingstar är ouppfostrade.

Jag skulle föreslå att du kontaktar ett travstall, för tar de emot inhyrningar så bryr de sig inte om vilket kön hästen har.

-Cissi-
6/29/14, 5:18 PM
#4

Tack #3 det ska jag komma ihåg :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: