Annons:
Etikettannonstorget
Läst 3258 ggr
Qalaspuff
2014-02-25 12:53

Kallblodstravare säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska min kära Månflisa säljas. Född 2002, svart med bläs, blå stänk i ögonen och tre vita ben. Världens snällaste att hantera, citerar hovslagaren som var här idag: "Hon är ju så underbart snäll!"

E: Sjefen
U: Mångalen
UE: Pål Best

I dagsläget har hon ett arabkorsningsföl (ja, det var planerat 😃) som föddes i juni, hon är alltså mer eller mindre helt ur kondition och väldigt omusklad men vi har börjat sätta igång och jobba igen de dagar vädret tillåter. 

Körd hos tidigare ägare och travtränad fram tills hon var drygt fyra, opererad i halsen (kan kolla upp vad det står i passet om så önskas) som 1-2åring men det är inget hon störs av nu, man får vara noga med konditionsträningen när man sätter igång henne och så bör hon inte stå i ett stall med dålig luftkonditionering. Hon går på lösdrift hos oss och det fungerar jättebra för henne.

Avel, NH, western, akademiskt, hon blir vad man gör henne till bara man kan lägga ner den tid det tar att skola om en tidigare travtränad häst, p.g.a tidsbrist har vi inte kommit så långt med utbildningen som först var tanken, men hon har gått ett par clinics för diverse westerntränare och jobbat en del med grunderna. Ganska känslig och mycket uppmärksam, respekterar människor trots att hon är ranghög i våran flock.

Prisidé ca. 20 000;- Beror lite på hur hovarna mår och hur mycket mer jag hunnit utbilda henne innan hon blir såld! :)

**Hem viktigare än priset, ingen nybörjarhäst och lämnas bara ut på prov för senare köp, lånas ej ut.

**

PMa/maila för mer info och fler bilder!
sundance-kid@hotmail.se

Annons:
chade
2014-02-26 21:11
#1

hon är väldigt fin :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Qalaspuff
2014-02-26 22:14
#2

#1 Ja, tack! Det kan jag hålla med om :)

Upp till toppen
Annons: