Annons:
Etikettallmänt-om-kallblodsraser
Läst 3137 ggr
Josse5233
2013-08-14 21:29

Berätta gärna om era hästar! :)

Hej! Detta är mitt första inlägg. :) Skulle inte ni (som vill) lägga upp en bild på er/eran häst och skriva lite om den? :) Oavsett ras. :)

Själv så har jag ingen häst, är allergisk. Dock så tål jag American Curlys. :) Då jag har hittat bra allergimediciner så kommer jag och en kompis eventuellt att få rida på några Nordsvenskar - en hästras som jag älskar! :) Så lägg gärna upp någon bild och skriv som sagt. :)

Mvh Josefin, 17 år.

Ha en trevlig dag! 

Annons:
CamaroII
2013-08-15 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bonanza

Ardenner, 4 år. 

Stooooor (och snäll)

Har i år blivit betäckt med Akvavit så hoppas på ardenner bebis 2014. När hon var på betäckning gick hennes grimma sönder, hingstägaren hade massa ardenner-grimmor vi fick prova alla var för små… då hitta han en shire-grimma som passa (i yttersta hålet), behöver jag säga att hennes träns är special sytt…?! Enormt huvud =)

RomDoll07
2013-08-17 20:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ballinaguilkey Pilgrim

Tinker/Irish Cob (dubbelregad), 7 år

Importerad från Irland som 2-åring, okänd härstammning, gick som avelshingst tills han var 4, då han kastrerades och reds in. Har bott hos mig i lite mer än ett år nu, är min första egna häst. Vi tränar NH, har testat på lite trickträning och kör även ibland (är under inkörning).

Man brukar säga att det inte går att tvinga en tinker till nånting utan man måste få den att vilja göra det man ber den om och så är även min häst, när han inte vill kan han bli ganska envis. Annars är han otroligt samarbetsvillig och försöker verkligen sitt bästa. En extremt snäll häst som lugnt och tålmodigt står ut med alla konstigheter jag utsätter honom för (miljötränar mycket).

Skulle kunna berätta hur mycket som helst, men slutar innan jag skriver en hel bok :P

Josse5233
2013-08-19 17:18
#3

#1 och #2 Jättefina hästar båda två! :) #1 Vad mysigt med ett föl! :D

Ha en trevlig dag! 

chade
2013-12-02 20:42
#4

Ingen som vill berätta om sin häst, eller #1 kanske vill uppdatera om hur det går med fölet i magen, ifall det blev något? :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Josse5233
2013-12-02 21:38
#5

#4 Skulle vara kul att uppdatera tråden lite :)

Ha en trevlig dag! 

740tjejen
2013-12-04 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Har en underbar Nordiskorsning på 159 i manken, Och är superbred. Vi rider och tränar western, och hon är världens härligaste tjej, dock något överpigg ibland. hehe

Annons:
RomDoll07
2013-12-04 13:20
#7

#6 Jättefin! Är det paint i henne?

chade
2013-12-04 13:30
#8

#6 otroligt söt tjej du har där! :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

740tjejen
2013-12-04 16:26
#9

#7 Japp stämmer bra det :)  #8 tack, :)

Goerleena
2013-12-05 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har fem hästar, en av dem är dem är en 6 årig fjordvalack som heter Örnar. Han är 150 cm hög och jättesnäll men kan bli lite pigg i skogen:)

chade
2013-12-05 13:20
#11

ååh fjordingar är ju så himla fina 😍

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Josse5233
2013-12-06 07:29
#12

Vilka otroligt vackra hästar ni har! :) Själv är jag dessvärre allergisk mot hästar med jag rider på en American Curly i B-ponny storlek (viktbärande) och det funkar super :D

Ha en trevlig dag! 

R.H
2013-12-21 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

**Alfred
**
Hej jag har en Nordsvensk valack på strax över 4år  och jag har haft honom sen han var 2. Han är en väldigt lättlärd kille som gillar nya utmaningar. Jag har miljötränat honom ganska mycket och det ska mycket till för att han ska bli rädd. Han blev inriden i våras och det gick väldigt snabbt och smidigt! Kan även säga att vi rider western. Och om det är något han verkligen älskar så är det att springa!

Just nu så tycker han att den är kul att visa att han bara är 4 år genom att inte alltid sammarbeta vid ridtur, vilket gör att han får göra om vissa saker igen och igen tills jag är nöjd och att han lyssnar på mig :) Han kommer sen till insikt att det är lika bra att göra det jag ber om för annars blir inte ridturen så rolig :)

Så det är en liten beskrivning av min genomsnälla och ibland lite envisa kille :)

Lägger upp en bil från när han var 2.5år sålänge i brist på nya bra bilder :)

/Rebecca

Annons:
chade
2013-12-23 12:29
#14

#13 Mysig häst du verkar ha! Jättefin kille :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Upp till toppen
Annons: