Annons:
Etiketttrick-träning
Läst 5177 ggr
Lillmulan
2012-02-14 21:54

Vad kan era hästar för trick?

Är nyfiken på vad era hästar kan för trick! Visa gärna bilder eller filmsnuttar!

// Caroline sajtvärd för kallblod.ifokus.se

Annons:
[Tovab]
2012-02-23 12:10
#1

Vera kan buga, håller på att lära henne det uppifrån och det är det hon gör på videon, dock vågar hon inte gå ner helt och hållet när nån sitter på)

Spansk skritt, puss, yoga, höger, vänster, nej, ja, kommer på kommando, backar, leka blyg. =)

Sen kan hon hoppa som en jäkla panter! http://www.youtube.com/watch?v=ckQAOGGdEL0&feature=related

Lillmulan
2012-02-23 20:25
#2

Å så duktig och söt hon är! :D

OT: Och så himla lustigt att östby molles dotter dyker upp som första inlägg i tråden haha. Den filuren känner jag :)

// Caroline sajtvärd för kallblod.ifokus.se

[Tovab]
2012-02-23 22:17
#3

#2 Jaså? :D Vad kul! Trevligt att du uppskattar min lilla häst, som faktiskt håller ponnymått.. ;)

AlboKaniner
2012-02-23 23:54
#4

Har tränat i något halvår och ska börja mer intensivt till våren med ett par av våra hästar på gården. Cirkeline, en svart liten fräck B ponny kan några trix :) hon kan stegra, pussas och jag håller på att lära henne att stå med framben på stenar mm, allt detta gör Cirke från marken då hon har haft en bensjukdom som har hindrat henne från att bli riden! Men när hon reds så var hon djävulen själv så alla är nästan glada att slippa :) Lill shettisen Cindi kan ockå en sak och det är att gå HELT löst bredvid en utan grimma, grimmskaft eller rep runt halsen, hon galopperar bredvid när man springer och hoppar över hinder efter en utan att springa iväg (oftast)! duktig lilltjej <3 ska försöka ta reda på mer om hur man lär in spansk skritt ordentligt faktiskt, tycker det är super coolt och att jag tror att jag har en d ponny här hemma som rätt så lätt skulle kunna lära sig det ;) Bonny och hennes framben… Ollalaa x)

// Alice Bosnjakovic, Innehavare av Albo`s Hoppkaniner i Skåne!

www.albokaniner.weebly.com

Zaphix
2012-03-03 23:09
#5

Tränar inte trick direkt.. Men han kan saker som är bra att kunna, backa när man tar i svansen/står bakom honom, sänka huvudet för knackningar, vända bort huvudet när han tigger, backa i en cirkel runt mig, sätta näsan mot en plastpåse och snurra runt med hjälp av den, sätta foten på ett burklock och en massa sånt.

Inga trick, men ja.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Quickeman]
2012-03-04 08:27
#6

Min kan bara "vinka" och bergsgeten ;D

Annons:
[Nattramn]
2015-05-30 23:15
#7

Mitt sto kan bl.a vacker hov, buga, stegra, bocka, hålla i saker med munnen, ligga ned.

[Nattramn]
2015-05-30 23:15
#8

Mitt sto kan bl.a vacker hov, buga, stegra, bocka, hålla i saker med munnen, ligga ned.

[Ninji]5
2016-12-15 14:19
#9

Min häst kan buga, vacker hov, stegra & puss.

Upp till toppen
Annons: