Kallblod iFokus

Kallblod

Etikett: skötsel
Läst 2271 ggr
League
0

Stallyra?

Var inne på ridsport, o såg en intressant diskution ang. stallhyra.

Vad betalar ni per månad?

Vad ingår?

Eller har du eget stall?

Själv betalar jag 2500kr, och då ingår allt: Box, hö/ensilage, havre, in-o ut-släpp, bete, vatten, mockning och om man vill täckesbyten och av-på-tagning av täcken. Det enda jag "behöver" göra är det jag vill göra själv, ridning, körning, trickträning… (Sedan utöver den kostnaden är det försäkring och kostnader för min transport till och från stallet samt för utrustningen. såklart)

emmajensennn
0

Vi betalar 500kr för att ha en box, sedan blir det inte dyrare ju mer hästar vi har. Vi hade 3 hästar men betalade ändå 500kr/månad.

Ägaren av stallet kan fodra och hjälpa till bara man frågar. mat coh sånt köper man själv

You can't make a rainbow without a little rain

Emelieeliesersson
0

Vi betlar  och då ingår En stor utebox, en av göteborgs största vinterhagar, fri tillgång till hö och vatten i hagen, mockning av lösdrifts ligghallen, en plats i uppvärmd sadelkammare, plats i skjul till mat. Löshö ingår att lägga i boxen men mat köper man själv.

soory, men det låter så tråkigt att ha allt ingår, då gör man ju inget annat än att rida :S

Emelieeliesersson
0

Oj glömde att skriva, vi betalar 1900 kr

examynia
0

jag betlar 650 å då r de boxen som betlas för å hagar el å vatten å så då. men hö å foder får vi stå för själva å vi hjälper till med in å utsläpp.. de blir ungefär en dag i veckan löpande..

Daisymink
0

Jag betalar 1200kr och då ingår hösilage, halm, in/utsläpp och alla fodringar.. Självklart även vatten och hagar ingår i det.

Mockning vill jag ha själv då det är bra sätt för mig att slappna av och få min "terapi" eller egentid. Visst när jag är stressad kanske man inte har lust att mocka men det är lite av halva grejen för mig annars :)

// Vanessa 

Migobus
0

Betalar 600kr/månad i kallhyra. Sen delar vi i stallet på alla åtaganden och köper in vårt eget foder och strö.

shettismaffian
0

Jag betalar 1200kr för storhäst, 600kr för ponny per box och sedan köper jag allt strö, foder mm själv. In o utsläpp, täckesbyten ingår .

[tintilar]
0

1200 för min nordis, inkl fri tillgång på grovfoder, halm till ligghallen, daglig tillsyn, all service, lösdrift i stora naturhagar, egen box i kallstallet. Inga bekvämligheter i övrigt, inte ens varmvatten. Ingen ridbana men en inhägnad del i hagen som fungerar hyffsat. Vi hjälps åt ibland med underhåll av hagar och stall i den mån man kan.

Lillmulan
0

Vi har ett kollektivstall som vi betalar 600:-/uthyrd box till han som äger stallet.

Vi sköter allt själva. Foder och strö köps in gemensamt. Nu på vinterhalvåret ligger vi på 1300 i hyra men då lägger vi en hundring extra för att buffra upp för att köpa in lite nytt stängselmaterial inför sommaren.

// Caroline sajtvärd för kallblod.ifokus.se

Emelieeliesersson
0

Såg att jag redan hade skrivit haha

Fotofori
0

1000:- i månaden inkl fri tillgång till hösilage, ridvolt och inomhus longeringshall. I södermanland.
Vi sköter allt själva och är just nu 4 hästar i stallet

Kazince
0

1500:- på lösdrift, ingår då allt. Dock har de under vintertid varit inne från 23-5 på morgonen. Det enda jag behöver göra är att rida. Hon kollar till hästarna dagligen (har lösdriften på gården), byter täcken, mockar, fodrar och allt. Känns skönt då hon på en gång hör av sig om något skulle vara fel eller annorlunda.

viktoria91
0

Jag betalr 1075kr för in och utsläpp måndag-fredag, och 4 utfodringar per dag måndag-fredag. Paddock ingår. Stallägaren beställer hem spån och ensilage så betalar man vad man behöver. Riktigt trevliga människor som har stallet! Körde in mig med ponny till djursjukhus vid 10 på kvällen en söndag pga kolik, inte alla som gjort det.

jolenelarsson
0

Jag hyr ett helt stall med tre boxar, uppvärmd sadelkammare, ridbana, lösdrift, ca 6 ha bete för 1030 kr. Betalar allt annat själv såsom foder, el osv. Ingen service ingår, utom om ngt behöver fixas med själva stallbygnaden, då gör stallägaren det.

zalkina
0

Har precis sålt min häst dock, men jag betalde 1750:- i kallhyra, sen betalde man strö och hösilage för sig. så det landade lite över 3000 kr i månaden!

Måste tillägga att jag bor i Stockholm och att detta va utebox, fanns två ridhus, ridbana och sen hade man ett varsitt pass i veckan när det var fullt (helkollektiv).

- CrazyCatLady Katt