Kallblod iFokus

Kallblod

Etikett: hoppning
Läst 6431 ggr
Daisymink
0

Höjder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur högt hoppar ni med era kallblod? Någon som tränar regelbundet? Min kille anser inte att han behöver hoppa om det inte är över 50cm, lättare att gå igenom dom då, så högst har vi hoppat 60 eller 70 nu..

Men kul är det :)

// Vanessa 

[Quickeman]
0

Min Kallblodstravare tränar banor på 110-120.

Nu har han dock just haft några månaders vila, så jag håller på att sätta igång honom. Men vi är snart fit for fight igen ;D

JoannaLi
0

Om vi hade haft något att hoppa, så…

Men de där kryssen såg ju jättasmarta ut!

Jösses, nu vet jag vad jag ska göra på träslöjden! :)

Jag återkommer i tråden!

[Tovab]
0

Min lilla dam på 145cm har som högst hoppat ca 70cm men hoppar med god marginal. Bara jag som tycker dte är obehagligt,l hon hoppar nog hur högt det än är det du ställer fram. :)

Daisymink
0

#2 Hehe ja dom är smarta när man inte vill ha för hög höjd. Men se till att göra dom starka om din häst är som min kille, springer hellre igenom än att hoppa :)

// Vanessa 

JoannaLi
0

#4 Och att dokumentera ordenltigt så att man minns hur man gjorde om man måste göra om dem, kanske… :)

Lillmulan
0

Såna kryss har vi med! De är jätte fiffiga till cavaletti med!

// Caroline sajtvärd för kallblod.ifokus.se

eemiliaa
0

jag är så feg så jag vågar inte hoppa med min, men hoppar det gör han, kul tyckar han också att det är! :)

Zaphix
0

Min har hoppat 85 cm som högst och tävlat på klubbtävling på 75 cm. Jag har vågat mig över 70 cm, men har som mål att våga hoppa en bana på 75.

De högre höjderna var det en inlånad ryttare som red för jag ville att hästen skulle få mer rutin innan hopprädda jag skulle våga mig över hinder.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lillmulan
0

Min löshopppade typ 1 dm idag haha! Sjukt stort framsteg då hon för en vecka sedan inte skulle gått över en bom ;) Så snart så ska väl vi med kunna hoppa lite högre! Eller nja, lilja…. tror jag väntar med att sitta på haha!

// Caroline sajtvärd för kallblod.ifokus.se

examynia
0

jag skulle viljla hoppa några småskutt jag med men han är "rädd" för hinde rå bommar så just nu övar vi bara på att han ska kunan gå över dom för hand osv.. har löshoppat en gång å de gick bra konstigt nog men går man med honom eller sitter på så får man flyga.. :S så de ska övas på.. vill iaf kunna rida cavaletti..

LinaN
0

Min är hoppad med ryttare 1m och löshoppad 1,20 :) och älskar att hoppa :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lærke
0

Tävlat 1 m med min gamle fjordvalack på den tiden han var i form.

Min hingst får vi väl se framöver, han verkar gilla att hoppa ialla fall  Skrattande

Danuta
0

Mitt kallblod är löshoppad 60-70cm. Och hon tyckte det var kul, så bara ridbanan har tinat upp så ska jag testa hoppa med henne :)

Milleruddan
1

Min bruks nordis är hoppad upp till 115, tävlad 95 cm, och löshoppad 125 utan några som helst problem ^^ 

den 11-12 augisti var vi även ner till Malmö City horse show och visade upp honom i hoppning, där hoppade han inte lika bra som vanligt men han hoppade nåt som låg på 1m iaf, och 1m tar han hur lätt som helst när han väl tar för sig :D

Milleruddan
0

#13 vilken otroligt vacker häst :D

Qalaspuff
0

Min travar nordis har hoppat ungefär 65-70cm nu i sommras på ett ridläger, hon hade knappt ens sett en bom förän tidigare i år då vi på en westernclinic fick jobba lite över bommar. Vi började ju såklart något lägre än 65-70cm, närmare bestämt från en decimeter och höjde gradvis första hopp-passet.

(Splattade ut mitt ansikte för att jag gör så konstiga miner när jag hoppar, och inte sitter jag bra heller. Men om man hoppar kanske, kanske en gång om året, så är nog inte det så konstigt..)

Aribigga
1

Min morbrors kallblodstravare (om det nu heter så? nordsvensk av lättare typ? Nordsvensk travare? Förstår ni vad jag menar i alla fall?) har i alla fall hoppat banor på 110.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Lena90
0

#17 Kallblodstravare är korrekt ;)

Löshoppade Locka i onsdags. Hon är 1 så löshoppning är ju den enda hoppning som blir för henne ;)
Hoppade ca 75 cm som ingenting :D När hon koncentrerar sig och inte busar så bara glider hon över, ser så himla lätt ut :)

Carpe diem!