Kallblod iFokus

Kallblod

Etikett: annonstorget
Läst 1382 ggr
[nattfjäril]
0

Medryttare finnes - Sthlm

Jag är en 25-årig tjej som letar efter en ny hästkompis då min nuvarande medryttarhäst (27-årig islandsherre) ska få leva ett välförtjänt pensionärsliv i den östgötska skärgården.

Jag har god hästvana och är bekväm med att vara ensam i stallet och att rida ut ensam. Jag är inget ryttaress utan en skogsmulle så därför söker jag en likasinnad häst. Jag har dock ingenting emot ett och annat pass på banan om häst och ägare vill det.

Hästen får gärna vara en islandshäst eller annat kallblod då jag brukar trivas allra bäst med dessa typer av hästar.

Jag kan ta hand om hästen 1-5 dagar i veckan. De dagar jag är i stallet hjälper jag självklart till med mockning, fodring etc. Om det finns andra djur än hästar i stallet så får naturligtvis även dessa lite extra omsorg :)

Stallet ska ligga i Stockholmsområdet och kommunala förbindelser måste finnas eftersom jag saknar körkort. Jag bor i Bromma men kan absolut tänka mig att åka en bit. Min nuvarande medryttarhäst står i Västerhaninge och dit har det funkat jättebra att åka. Södertälje/Nynäshamn/Norrtälje/Nykvarn etc är dock för långt.

Hör gärna av dig om du tror att jag skulle passa ihop med din häst :)

Mvh Johanna