Bygga egen trail bana
Jag är väldigt sugen på att bygga lite hemma så man kan träna trail på hemmaplan. Är det möjligtvis någon som har tips om bra sidor med ritningar och dylikt, eller kanske t.o.m. varit i farten med hammaren själv och vill dela med sig av sina projekt?
// Caroline sajtvärd för kallblod.ifokus.se
Jag gjort en egen trailgrind, kan ta kort på den. Har dock isgata så får bli senare då det inte går och gå här ute. :)
Men ett tips om du har hinderstöd så kan du ha bomhållare så långt upp det går. Och ta ett rep som är ca 3-4 meter långt och göra ögla i båda ändar.
Ja håller även bo att bygga trailbro.
Ja gör jättegärna det! Är alltid kul att inspireras av andras hemmabyggen! :) Det med hinderstöd och ett rep lät ju himla smart, som ett inledande övningsmoment i alla fall tills man orkat och hunnit bygga något mer avancerat!
Spännande med brobygge, vad använder du för material då? Från ritning eller bara enligt eget tycke?
Eget tycke :) Har model lång sjpall, som ja ska lägga skvia på. sen uppe på skivan ska ja häfta fast sån där tjätpapp som man kan ha på tak och sånt. Eller konstgräsmatta. Får se vad jag hittar. :)
Har också funderat på att använda mig av pall som grund, men fastnade på skivan då, kräver ju att de tål en del tyngd :S Men det var ju bra då kan du uppdatera vad du tar för material till skivan och om den blev hållbar hehe ;)
:) det gör jag.
Har det blivit något byggt? Nu när snön smält och paddocken åter är brukbar så flödar man ju över av inspiration :D
Å fy så drygt! Lider med dig….
tack :) grusvägarna här i kring är dock isfria så gott solen kommer åt. :) lite is i skuggiga partier.