Vad är eran häst rädd för
Finns det nått eran häst är rädd för. Har upptäckt att min egna är rädd för släntklippare och den andre är rädd för grisar.
Min häst är rädd för skuggor på asfalten, farthinder är farliga.
hade en medryttarhäst för 100 år sen som va rädd för övergångställen. och min första egna häst tyckte det va läskigt med stora stenar.
Kaniner, rådjur, får osv. är hemska saker men traktorer, tåg och lastbilar går bra 🤔
#3 Ja hästar är lite knepiga. hehe

Min fjording har en himla ko skräck. Vi bor nära en gård med köttdjur som vi umgås en del med. Men hon är helt livrädd för korna. Vet inte hur många gånger hon har slitit sig när man har gått i närheten. Håller på och funderar på någon strategi till ko terapi för henne. Ibland får man bara lust att släppa in henne till korna :P Men är nog inte det mest optimala.
Carpe diem!
#5 usch, påminner om en islandshäst ja hade, hon skena upp på järnvägsspåret. :( kunde slutat illa för 5 minuter efter att jag fick ner från spåret kom tåget. :( Sånt är farligt.

Ja det är inte roligt :/ Blir till att med tålamod, tålamod försöka vänja lite i taget på nått vis, med tiden hoppas jag det lugnar sig.
Carpe diem!
Min enorma nordis tycker att soptunnor och får är småläskiga. Men det allra värsta är paraplyer och liknande tingestar. Men allt ifrån pressänningar som prasslar till skällande hundar till kor är inga problem alls.
Veronica
Jag har hittills inte upptäckt något som min fjording är rädd för :S
Skottsäker, trafiksäker, älg/vildsvinssäker, plastpåsar/pressenningar osv osv. Kan dansa med paraply runt henne.
Inget har skrämt henne ännu.
Inte ens lastbilar som kommer i rasande fart bakifrån och dessutom tutar mot mötande trafik.
Damen min kliver sakta åt sidan för att jag begär det.
Kor kan gå fram och slicka på henne när jag rider igenom kohagar :P
Min nu avlidna schäfer försökte jaga och valla henne i hagen, hon stod som ett ljus och ignorerade hans irriterande skall och gläffs.
För er som har korädda hästar, varmblodet som hon går med var tidigare skitskraj för dem.
Om ni har möjlighet så ha dem i en hage nära kohagar för att vänja dem.
(Vi hade dem stående på varsin sida om en grusväg)
Såklart med lugna kossor och inte spralliga kvigor eller kalvar.
Efter en vecka med kor som grannar så brydde han sig inte om dem längre, nu kan korna gå fram och slicka på honom också.
Han är inte så skraj av sig heller men han tänker gärna en liten stund extra innan han går förbi vissa saker.
Speciellt övergångsställen :P
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Hästarna på gården vet jag bara vad Fia är rädd för. Hon är rädd för elstängslet när hon ska främst in i hagen. Ut går bra men in är lite svårare att få med henne på.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Rullatorer, jag säger bara: rullatorer…… hua.
Sorry rollatorer 😄