Kallblod iFokus

Kallblod

Etikett: utrustning
Läst 1869 ggr
Victorica
0

Grimma till nordis?

Hej! Jag har en enorm nordis hemma på ca 168 i manken. Idag då vi var ute och tränade gick hans grimma sönder. Grimman är i storlek X-full, och var utspänd på yttersta hålen. Vet någon här var man skulle kunna köpa en bra grimma som är stor nog?

Tacksam för svar :)

Veronica

strong.ale
0

Börjes och hööks säljer båda i X-full :)

Victorica
0

Frågan är bara hur stora de X-full är. Den X-full jag hade fram tills idag var den som var störst av de X-full jag hittade på det ställe jag köpte saker då han var yngre. Och egentligen skulle han behöva något större… Jobbigt med stora hästar som växer ur saker ^^'

Veronica

strong.ale
0

ja jag känner igen mig hade en meddryttarhäst som har X-full och det var hur svårt som helst att hitta en sån stor grimma xD men titta på hööks och börjes det kanske står måten

Victorica
0

Tittat lite, och det verkar som om det kan finnas något för honom i alla fall :) Kanske till och med ett täcke. Men jag ska se efter nogrannare efter en stunds sömn.

Veronica

strong.ale
0

Ja men det tråkiga med stora hästar det finns inga ''roliga'' grimmor till dom :/

Victorica
0

Nej, man får helt enkelt ta den största man får tag i och vara glad om den passar. Då han var yngre (och mindre) gick jag efter mörkgrönt med honom, men nu får man ta den färg som finns och vara glad om det finns. Detsamma gäller täcken för hans del då han har så bred hals, men jag ska göra ett nytt försök att hitta något idag :)

Veronica

strong.ale
0

Ja men jag tycker nästan att det borde finnas det finns ju att beställa med det kostar ju hur mycket som helst :(

Victorica
0

Jo, det är rätt segt om man måste specialbeställa allting. Man vill kunna köpa saker i vanliga affärer och ha chans att välja både färg och modell. Men så är det tyvärr inte :(

Veronica

strong.ale
0

Nä och det är riktigt synd :( men som du sa man får ta det man hittar med testa med repgrimma du kanske kan göra en egen och du kan du ju få den så stor som du själv vill :)

League
0

Börjes har "kallblodsgrimma" i storlek nordsvensk/ardenner. Och min knubbis med enormt huvud kan ha den, finns i skinn och "vanligt" material. Dem har jättestora grimmor på svenska foder ochså :)

Victorica
0

#9 Ja, jag blev lite sugen på en repgrimma :) Men storlekarna fanns i medium och large, och då är ju frågan hur stor large är :S

#10 Okej, jag får ta och kika där med :) Vi köpte hem en lädergrimma då vi köpte en sele åt honom (som han för övrigt växt ur), men den har bara spännen och är väldigt stel. Så jag undviker att använda den, men nu har jag inte direkt något annat val. Men är därför inte jättesugen på lädergrimmor :/

Veronica